POLITE: Polish – Lithuanian experience
English title: POLITE: Polish - Lithuanian Experience
OPIS PROJEKTU
Młodzież z Zespołu Szkół w Dywitach oraz z Gimnazjum w Kownie pracowała nad projektem już po raz drugi. Tematem spotkania, który tym razem wybrali był bullying, czyli problem nękania i samotności wśród młodzieży. Celem projektu było stworzenie dwóch filmów: spotu społecznego o tematyce wybranej przez młodzież i filmu 'making of’ ukazującego kulisy wyjazdu. Projekt skierowany był do młodzieży zainteresowanej działalnością społeczną oraz mediami.
Jeszcze przed spotkaniem, dzięki mediom społecznościowym, młodzież z Polski i Litwy pracowała nad wspólną wizją scenariusza filmu, który zrealizowali podczas wymiany w Krakowie. Młodzież pracując w grupach kręciła film własnym sprzętem- aparatami oraz smartfonami. Dni wyjazdu młodzież spędzała intensywnie, cały czas poświęcony był porannym zabawom integracyjnym, wyjściom na zdjęcia w plenerze, adaptowaniu przestrzeni hostelowej pod plan filmowy, montowaniu scen. Projekt był ogromną szansą rozwoju dla młodzieży. Wszyscy uczestnicy po raz pierwszy brali udział w projekcie, w którym mogli połączyć zainteresowania społeczne i filmowe. Spot społeczny pt. „Bullying. Czy Ty reagujesz?” wyszedł świetnie i obydwie szkoły pragną długoterminowo wykorzystywać go podczas godzin wychowawczych.
REZULTATY PROJEKTU
Największym sukcesem projektu jest wartościowy spot społeczny, który będzie wykorzystany na wielu godzinach wychowawczych w obu szkołach. Młodzież była bardzo zaangażowana w produkcję i doskonale zna kulisy jej organizacji. Uczestnicy mieli szansę nie tylko rozwinąć umiejętności kręcenia filmów ale również planowania tego typu przedsięwzięć.
Program
Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży
Organizator
Zespół Szkół w Dywitach
Partner
Kauno Roku gimnazija
Kraj realizacji projektu | Polska |
Miejsce działań | Kraków |
Kraj finansujący projekt | Polska |
Liczba dni trwania projektu | 5 |
Liczba uczestników młodzieżowych | 20 |
Liczba liderów / opiekunów | 4 |
Rok realizacji projektu | 2017 |